چگونه از نگرانی اوضاع مالی رها شوید و به آرامش برسید؟

چگونه از نگرانی اوضاع مالی رها شوید و به آرامش برسید؟

چگونه از نگرانی اوضاع مالی رها شوید و به آرامش برسید؟

صبح یک روز که حالتان خوب است و در حال صبحانه خوردن با خانواده‌تان هستید یک‌مرتبه صدای هشدار

پیامک تلفن همراهتان می‌آید، گوشی موبایل را نگاه می‌کنید و متوجه می‌شوید که یکی از اقساط بانکی‌تان

عقب‌افتاده و همان لحظه است که کلاً حالت روحی‌تان تغییر می‌کند.این حالت روحی‌تان باعث آشفتگی بقیه

اعضای خانواده می‌شود و این نگرانی همین‌طور افزایش می‌یابد به‌طوری ‌که فکر شما را درمانده و حالت افسردگی به شما می‌دهد.

راهکارهای ساده زیر می‌توانند در چنین موقعیت‌هایی به شما کمک کنند تا از نگرانی رها شده و به آرامش برسید.

 

۱.یادداشت کردن تاریخ پرداخت اقساط و بدهی

موقعیتی که توضیح دادم می‌تواند بر اثر فراموشی تاریخ پرداخت بدهی باشد که بهترین

راه‌حل یادداشت کردن در برگه‌ای روی دیوار اتاق یا جایی که حداقل هر دو روز یک‌مرتبه آن را ببینید.

اگر وسواس دارید که برگه را هم فراموش می‌کنید هر روز نگاه کنید می‌توانید در موبایلتان

یادداشت کنید و یا حتی از برنامه‌های هشدار برای رویداد می‌توانید استفاده کنید، راه ساده‌تر

گذاشتن عکس برگه یادداشت در پس‌زمینه گوشی موبایلتان است.

 

یادداشت در دفتر (دفترچه) اشتباه است چون برخی اوقات اتفاق می‌افتد که اصلاً خود آن دفتر (دفترچه) گم می‌شود!.

 

۲.کم کردن اهمیت مسئله

وقتی با خودتان فکر کنید که این اتفاق ممکن است برای هرکسی بیفتد البته شیوه بیان

این جمله هم مهم است مثلاً اینکه بگویید چرا این اتفاق فقط برای من می‌افتد و برای

فلانی نمی‌افتد اشتباه است و اوضاع را وخیم‌تر می‌کند فقط جمله‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند:

این اتفاق ممکن است برای هرکسی بیفتد.

مطمئنم بدتر از این اتفاق برای بقیه حتی دوستانم هم افتاده است ولی آن‌ها به کسی نگفته‌اند.

قبلاً برای من بدتر از این اتفاق افتاده ولی الآن حتی آن از یادم رفته است.

 

۳.یاد گذشته افتادن!

شاید این راه‌حل عجیب به نظر برسد ولی اگر کمی به گذشته فکر کنید یادتان می‌آید

چه مسائلی را پشت سر گذاشته‌اید جالب اینکه آن زمان هم‌فکر می‌کردید که از این

اتفاق بدتر وجود ندارد و الآن متوجه می‌شوید که با مرور زمان اهمیت آن کم شده است.

این جمله را با خودتان تکرار کنید و  هم‌زمان به معنی آن‌هم دقت کنید:

(( زمان می‌گذرد و مسائل را حل می‌کنم و من قوی‌تر می‌شوم.))

 

۴.تمرکز بر پیدا کردن راه‌حل عاقلانه و منطقی نه فوری!

بعضی افراد در این مواقع فقط دلشان می‌خواهد زودتر مسئله را حل کنند و به عواقبش

فکر نمی‌کنند و مصداق بارز این ضرب‌المثل (( از چاله با چاه افتادن)) می‌شوند.

چرا این کار را می‌کنند؟

دلیلش مغلوب شدن در برابر احساسات است. وقتی برای پرداخت بدهی  فکر گرفتن

پول بهره‌ای از کسی را می‌کنید فقط به دلیل این است که می‌خواهید سریع به احساس خوب دست پیدا کنید.

این هم از پیامدهای تدریس برخی اساتید خودیاری است که شما را ترغیب می‌کنند فقط دنباله‌رو احساسات باشید!.

 

۵.فقط مثبت اندیشی فایده نداره کاری انجام بده.

متأسفانه تکرار جملات مثبت و مثبت اندیشی که این دوره ورد زبان پیر و جوان شده

به‌تنهایی کافی نیست بهترِ اقدام کنید. معمولی رفتار کنید و به سرکارتان بروید مثل هر روز!

با رفتن سرکار چند تا اتفاق می‌افتد:

اول اینکه همان‌طور که به خودتان می‌گویید امروز هم یک روز عادی است و اتفاقی نیفتاده

و دوم شاید راه‌حل در محل کار انتظار شما را بکشد! آشنایی یا حتی غریبه‌ای در محل کارتان

پیدا شود و یک‌باره حرفی بزند که همان باعث جرقه‌ای به ذهن شما شود البته منظورم التماس

به کسی نیست. برای خیلی از کارآفرینان این اتفاق افتاده که حرفی شنیده‌اند و با کمی

تحقیق ایده دیگری را عملی کرده‌اند و الآن هم موفق هستند.

 

راه‌حل‌های گفته‌شده واقعی هستند می‌توانید امتحان کنید و به آرامش روانی برسید، تأکید فقط بر گفتن چند جمله مثبت ندارم چون به عمل کار برآید، دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

 

تهیه و تنظیم: سایت ریلکسم

چگونه از نگرانی اوضاع مالی رها شوید و به آرامش برسید؟  صبح یک روز که حالتان خوب است و در حال صبحانه خوردن با خانواده‌تان هستید یک‌

, , , ,
چهار افسانه رسیدن به آرامش
سه نکته در تفاوت بین آرامش و آسایش

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.